"Wir"
the free improvised electroacoustic album

A story, similarly as an improvisation, should give an impression of a spontaneous stream of events. A good speaker can draw his listeners into a colourful flow of events whose solution is impatiently awaited by them. “The Vortex” is our story. Entirely improvised, it guides us through stylistically diverse moments during which we give in to the attempt to create our own world. A world in which colour is the dominant forming element of our common musical language. Wandering through the internal sound landscapes of such instruments as the Buchla Music Easel synthesizer, modular synthesizer, piano or DSI Prophet 6, we accept the challenge to map these seemingly different musical lands and merge them into a single, organic whole.

All pieces are improvised, recorded on the so-called one-take.

 

translated by Żaneta Pniewska

artworks by Keiji Matsumoto

photo by Aleksandra Kaca

Tracklist

1. Floating Air
2. Lebentanz
3. Intermezzo
4. Invariability
5. First Interludium
6. Spectrquenza
7. Antiphone
8. Vortex Toccata
9. Second Interludium
10. Lost Oberek

Blueprint #4 - collective/improvised work for prepared piano, guitar effects and feedback

Jerzy Przeździecki – feedback
Andrzej Karałow – piano / effects

recorded by Katarzyna Rakowiecka

Blueprint #4 is another piece based on improvised parts and open form. Unlike the other works, Blueprint #4 is a collective and improvised composition with only sketch of a 3-part form. All elements of piece is shaped in an improvisational way, where piano is giving acoustic sounds to the microphone, which is also situated near active speaker. Combined together the sound is manipulated in a special filter module, which emits “recycled” and feedbacked sound from the piano as source. Both musicians are shaping together a dialogue which is divided into three segments.

Live recording during Warsaw Autumn 16.09.2017

JUREK PRZEZDZIECKI | Cocoon, Recognition, Boshke, Requiem)

“Największą inspiracją jest dla mnie samo doświadczanie muzyki, tego jak wpływa na moje emocje i tego co we mnie pozostawia.”

Muzyka nie ma dla niego granic. Występował na Warszawskiej Jesieni i na największych festiwalach muzyki elektronicznej. Balansując na styku gatunków od lat szlifuje swój oryginalny, muzyczny język. Jurek Przeździecki, bo o nim mowa to, Warszawski producent elektroniki, który swoją przygodę rozpoczął w 83 roku. Od tego czasu jego pasja zaowocowała wieloma płytami i koncertami na całym świecie. Zawsze trzyma się z dala od utartych formuł i zaskakuje swoim brzmieniem.

W jego twórczym procesie zawsze pierwsza jest improwizacja, z której wyłania się esencja muzycznej struktury. Eksperymentuje i nie stroni od pracy z innymi artystami. Grał wspólnie z Krzysztofem Knittlem, Jerzym Mazzollem czy Andrzejem Karałowem, z którym ostanio nagrał album dla warszawskiej wytwórni Requiem Records.

Jest pierwszym polskim artystą, którego utwór został wykorzystany przez Depeche Mode w ich światowym turnee.

Jest drugim polskim artystą, który wydał utwory na legendarnej wytwórni Cocoon Records prowadzonej przez Svena Vatha.

Miał okazję wystąpić w Japonii, Australii, USA, Afryce Południowej, Brazylii, Portugalii, Norwegii i Niemczech i w Polsce.